Welkom op mijn weblog. Ik zal hier berichtjes plaatsen omtrent mijn quilt-hobby en mijn gezin. Wat leuk dat je hier een kijkje komt nemen. Ik zou het heel erg leuk vinden als je een berichtje achter laat.

Welcome to my blog. I will tell you about my quilting hobby and my family. How nice of you to take a look here. I would like it very much if you leave a comment. Forgive me the mistakes I will undoubtedly make by translating the Dutch text in English.
Sorry, I have stopped translating the Dutch text.

zaterdag 8 januari 2011

2011 !

Ja ik weet het, het is een beetje aan de late kant, maar toch.....wil ik iedereen een goed, gelukkig en gezond 2011 toewensen. Inmiddels is alle sneeuw weggeregend, zijn de Kerstspullen weer naar zolder en is het huis weer lekker opgeruimd. Dat is namelijk wat wij meestal in de dagen tussen Kerst en Oud en Nieuw doen, het huis opruimen en dan opgeruimd aan het nieuwe jaar beginnen. Dan nemen we ons ook voor om het volgende jaar alles eens opgeruimd te houden, maar je raadt het al, dat lukt dus niet.
Hubby is bij Ikea langs gegaan (ik moest werken en kon helaas niet mee) en heeft 2 boekenkasten gekocht. De boeken die beneden zowat de boekenkast uit kwamen rollen zijn naar boven, naar de nieuwe boekenkasten verhuisd. Zo kwam er beneden weer plaats vrij. Mijn quiltboeken staan nu mooi bij elkaar, vlak bij mijn naaitafel. De vogel-encyclopedie van Hubby staat binnen handbereik. Kijk eens wat een mooie platen hier in staan.

Yes I know, it is a little bit late, but I still want to wish you all a very good and healthy 2011. Meanwhile all the snow has rained away, the Christmas stuff is back to the attic and the house is tidy again. That is what we always do in the days between Christmas and New Year; clearing up the house to start the new year with a nice cleared house. Every year we have good intentions te keep the house tidy, but you guessed it, we don't succeed in doing that. 
Hubby went to Ikea (I had to work and could not join him) and bought two bookcases. The books tumbled out of the bookcases downstairs, now we have moved a lot of our books to the new bookcases upstairs. Now my quiltingbooks are in a nice row, nearby my sewing table. Hubby's Bird Encyclopedia (vintage) is within reach. Look what a beautiful drawings!



Onder mijn naaitafel heb ik ook een aantal bakken met quiltstoffen voor verschillende projecten verzameld. Ik heb alles weer eens door mijn handen laten gaan en een lijst gemaakt van de quilts die ik nog af moet maken en waar ik patronen en stof voor klaar heb liggen. Het is niet zo dat ik dit alles nu eerst af moet maken, maar ik vind het wel prettig om overzicht te hebben.

Under my sewing table, I have a number of containers with quilt fabrics collected for different projects. I have let it all go through my hands and I made a list of the quilts I am working on and of the quilts I still want to make (of which I already have fabrics and patterns).  It's not that I must make them immediately, but I like to have my ongoing projects well organised.


Rozenquilt voor DD1: de top, tussenvulling en stof voor de achterkant liggen allemaal al klaar.  Binnenkort gaan we samen dubbelen....

Quilt with rose fabrics for DD1: the top, batting and backing are here. We are going to baste soon...



Aunt Millies Garden Quilt: ben ik deze week weer mee verder gegaan.

Aunt Millies Garden Quilt: I started again this week.







Dresden Plate quilt: hiervoor heb ik nog stof nodig om verder te kunnen met de rand.

Dresden Plate quilt: I still have to buy more fabrics to be able to make the borders.





Samplerquilt: de quilt die ik tijden mijn eerste quiltcursus in 2006 in elkaar heb gezet. Er is al een gedeelte gequilt, waarom is dit eigenlijk zo lang blijven liggen?

Sampler quilt: the quilt I made during my first quilting course in 2006. I have already quilted a part of the quilt, why did I leave it for so long?



Red Delicious: Bom van Esther Aliu. Hier 'liep ik vast' omdat ik niet wist hoe ik de diverse blokken moest appliqueren. De blokken werden niet zoals ik het wilde. Als AMGQ af is, ga ik hier wellicht nog mee verder....misschien ook niet.

Bom of Esther Aliu. Here I got stuck because I did not know how to applique the various blocks. The blocks were not like I wanted them to be. I'm not sure wether I will still continue making this quilt.

Strippy Vine - Material Obsession
Quilt van Provencaalse stoffen: stoffen verzameld tijdens vakanties in Frankrijk; ik wil het patroon uit Material Obsession gebruiken.


Quilt of Provencal fabrics:  fabrics collected during holidays in France, I want to use a pattern from Material Obsession.

Tas van Pink&Barbara: hiervoor liggen hele mooie stoffen klaar. Helaas kom ik niet helemaal uit het patroon, volgens mij kloppen de getekende patroondelen niet. Hopelijk vergis ik me en past alles toch.

Bag, designed by Pink&Barbara: I bought beautiful fabrics. Unfortunately, I think the drawn patterns are not correct. Hopefully I am wrong and everything will fit after all.



All Cooped Up: de 2 pakketjes die ik vorig jaar tijdens de OEQC kocht bij McKenna Ryan. Deze moeten eigenlijk wel voor de Pasen af zijn!

All Cooped Up: The 2 packages I bought at McKenna Ryan last year during the OEQC. These have to be finished before Easter!


One Block Wonder Quilt

Ooh, ik dacht dat ik de lijst compleet had, kom ik er nog 2 tegen! Dat krijg je dus als je iedere keer nieuwe aankopen boven op je eerdere aankopen legt. Een pakket met stoffen voor een Zeemeerminnenquilt en een pakket van 't Quiltgebeuren genaamd 'Het Vrolijke Nootje'.  Ik hoef me dus voorlopig niet te vervelen...
Prettig weekend! 

Ooh, I thought my list was completed but I still have 2 more! That is what happens when you put new purchases on top of your previous ones. A package of materials for a 'mermaid' quilt and a package of materials to make 't Vrolijke Nootje'. So I have plenty to do for a long time, I won't get bored.... 
Have a nice weekend!

6 opmerkingen:

  1. Oh you've got some fantastic projects to finish Willeke and to start :)

    I may use your idea to make my French Provincial fabrics into the Material Obsession pattern. My husband brought some fabrics back and I had collected several at shows.

    Happy New Year to you too!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Greetings from Pennsylvania, USA !! I love your blog! It's a lot of work reorganizing the house after the holidays but always worth it. Your projects are beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The Bom of Esther Aliu quilt looks amazing and you really must finish it, it's my favourite one you are working on. Are those pieces you have appliqued or just pictures? I adore everything about them. As for all the other projects, you sure have lots to do this year!! My goodness I couldn't have that many quilts on the go, the pressures!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Willeke, je hebt mooie quiltprojecten liggen zeg! Bij mij
    gaat het al net zo hoor. Enthousiast aan iets nieuws beginnen en het vorige blijft dan te lang onafgemaakt liggen. Succes met al je quiltprojecten in het nieuwe jaar! Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, wat is Aunt Millie's Garden mooi!! Ik heb het patroon liggen, maar moet eerst eens wat afmaken van mezelf. En die Dresden Plate, ik ben zelf helemaal fan van die leuke jaren '30 stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooooh die zeemeerminnen! Ik heb daar ook wat van. Hoe heet ze nu ook alweer, 't ligt op het puntje van mijn tong....haar werk is echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen