Welkom op mijn weblog. Ik zal hier berichtjes plaatsen omtrent mijn quilt-hobby en mijn gezin. Wat leuk dat je hier een kijkje komt nemen. Ik zou het heel erg leuk vinden als je een berichtje achter laat.

Welcome to my blog. I will tell you about my quilting hobby and my family. How nice of you to take a look here. I would like it very much if you leave a comment. Forgive me the mistakes I will undoubtedly make by translating the Dutch text in English.
Sorry, I have stopped translating the Dutch text.

donderdag 26 augustus 2010

Wishquilt

Vorige week kreeg ik een mailtje van Annelies die mij vertelde dat er een foto van mijn Wishquilt in de Homespun Magazine stond. Ik had al een hele tijd geleden een mailtje met een foto naar de Australian Homespun gestuurd, maar had never nooit meer iets gehoord. Nu blijkt dat mijn foto en mailtje geplaatst zijn in Homespun 11.4. Hartstikke leuk! Gelukkig maar dat Annelies het zag staan anders was ik er nooit achter gekomen. Bedankt Annelies! Meer foto's van de Wishquilt zijn te zien in het album in de linkerkolom.

Last week Annelies mailed me that she had seen  a picture of my Wishquilt in Homespun Magazine. A long time ago, I sent an email with a picture to Homespun Magazine but I never heard from them. Now it appears that my email and picture are placed in Homespun 11.4. Great fun! Thanks for the tip Annelies! More photos of my Wishquilt can be seen in the album in the left column .

Afgelopen zondag maakte ik deze foto's in de tuin. Voor het eerst sinds we onze druif hebben geplant, zitten er druiventrossen in. De druiven zijn nog niet rijp, maar de vogels hier uit de buurt hebben al zeker de helft van alle druiven eraf gegeten of eraf getrokken. We hebben er nu toch maar wat netten omheen gespannen want we willen zelf ook nog wat van de muskaatdruiven eten!

Last Sunday I made these pictures in the garden. For the first time since we have planted a grape , there are many grapebunches in. The grapes were not ripe yet , but the birds here ate at least half of all the grapes off. Now we have draped some nets around the grapes because we want to eat our muscat grapes ourselves!

Ook is dit jaar de vijg eindelijk zo groot dat we meerdere vijgen tegelijk kunnen oogsten. Maar ja, dat was zondag...  De afgelopen dagen hebben we zulk slecht weer gehad, dat de vijg helemaal los is gekomen van de muur waartegen hij groeide. Moet je 'm zien hangen. Als het weer droog wordt, moet de snoeischaar er in. Jammer.








This year the fig tree has grown so big that we finally can harvest a lot of figs at the same time. But that was Sunday ...In recent days we have had such bad weather, that the fig tree has come completely loose from the wall against which it grew up. If the weather is dry, we will have to prune it back a lot. Pity.
Kijk, vanmiddag regende het zo hard. Het water stroomde door de straat.

Look, this afternoon it rained so hard . The water flowed down the street .


Gelukkig zijn de vooruitzichten voor zaterdag wat beter. Zaterdag is er in Culemborg een Bluesfestival, en daar kunnen we zulk slecht weer niet bij gebruiken!

Fortunately, the outlook for Saturday is (a little bit) better. Saturday we have a Blues Festival in Culemborg and then we want to have good weather!

4 opmerkingen:

  1. Congratulations of having your sweet quilt published in Homespun!!! I will have to look for it at the quilt shop. Love that pattern.

    Rainy days are good only if you can stay inside and sew! :o)

    Have a great weekend and I hope you have fun at the Blues Festival.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was me het weertje wel gister. Zonde van jullie vijg, en ja de quilt, dat wist ik al ;)))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha proficiat, wat leuk om met je quilt in een magazine te staan!
    Hoe gaat het met de vijg? kun je er nog een paar oogsten?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. met die vijg komt het vast wel goed : in mijn minituintje staat er ook 1 en ik heb daar vorig jaar gigantisch aan gesnoeid omdat die echt wat te groot werd en hij is nu ... terug even groot als voor de snoeibeurt ;) Ik heb geen parasol nodig als de zon wat hard schijnt, dan ga ik gewoon onder zijn gebladerte zitten : zalig !!!
    Ik had niet veel vijgen dit jaar, maar vorig jaar wel,( al waren ze niet echt lekker moet ik eerlijk toegeven ) : naar't schijnt is dat normaal : een goed en een slecht jaar afwisselend ? Ik woon hier nog maar 2 jaar, dus ik weet het nog niet uit ondervinding.

    BeantwoordenVerwijderen